مردم همه چهار پا هستند + چه تمدني و عقلانيتي داريم در آخر الزمان!

خرید بک لینک
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾
به عصر سوگند

إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾
كه بيگمان انسانها همه در زيانند.

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾
مگر كساني كه ايمان آورده، و اعمال صالح انجام داده اند و يكديگر را به حق سفارش كرده، و يكديگر را به شكيبائي و استقامت توصيه نمود.

رسول خدا صلوات الله عليه و آله:
«المرء مع من احبّ»
انسان با محبوب خویش همراه است.

بحارالانوار، ج 17، ص 13

كَامِلٍ التَّمَّارِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عليه السلام يَقُولُ:
النَّاسُ كُلُّهُمْ بَهَائِمُ ثَلَاثاً إِلَّا قَلِيلًا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنُ غَرِيبٌ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ

اصول كافى ج : 3 ص : 340 رواية :2

كـامـل تـمـار گـويـد: شـنـيـدم امـام بـاقر عليه السلام مى فرمود:
مردم همگى بمانند چهار پايانند. اين جمله را سه بار تكرار ميكرد،
سپس مى فرمود: ـ جز اندكى از مؤمنين، و مؤمن غريب است ـ اين جمله را هم سه بار ميفرمود.

چهارپا در زندگي به دنبا چيست؟
چه دغدغهاي دارد؟
همتش مصروف به چيست؟
بهتر بخورد
در جاي بهتري سكنا گزيند
بيشتر آمزيش كند و...
و اگر دغدغه ما هم با چهارپا مشترك باشد...

علامه محمد تقي جعفري ميxadگفتند:
برخي از جامعه xadشناسان برتر دنيا در دانمارک جمع شده بودند تا پيرامون موضوع مهمي به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع اين بود: «ارزش واقعي انسان به چيست».
براي سنجش ارزش بسياري از موجودات، معيار خاصي داريم. مثلا معيار ارزش طلا به وزن و عيار آن است. معيار ارزش بنزين به مقدار و کيفيت آن است. معيار ارزش پول پشتوانه آن است؛ اما معيار ارزش انسانها در چيست.

به خاطرهاي از مرحوم علامه جعفري توجه بفرمايد:
هر کدام از جامعهشناسان، سخناني گفته و معيارهاي خاصي ارايه دادند.

هنگامي که نوبت به بنده رسيد، گفتم : اگر ميخواهيد بدانيد يک انسان چقدر ارزش دارد، ببينيد به چه چيزي علاقه دارد و به چه چيزي عشق ميورزد.
کسي که عشقش يک آپارتمان دو طبقه است، در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسي که عشقش ماشينش است، ارزشش به همان ميزان است.

اما کسي که عشقش خداي متعال است، ارزشش به اندازه خداست.

علامه فرمودند: من اين مطلب را گفتم و پايين آمدم. وقتي جامعه شناسان سخنان من را شنيدند، براي چند دقيقه روي پاي خود ايستادند و کف زدند.
هنگامي که تشويق آنها تمام شد، من دوباره بلند شدم و گفتم: عزيزان، اين کلام از من نبود، بلکه از شخصي به نام علي ـ عليهالسلام ـ است.
آن حضرت در نهجالبلاغه ميxadفرمايند:
«قِيمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ»؛
«ارزش هر انساني به اندازه چيزي است که دوست ميدارد».

وقتي اين کلام را گفتم، دوباره به نشانه احترام به وجود مقدس اميرالمؤمنين علي ـ عليهالسلام ـ از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاري کردند.
حضرت علامه در ادامه ميگفتند:
عشق حلال به اين است که انسان (مثلاّ) عاشق پنجاه ميليون تومان پول باشد.
[b]حال اگر به انسان بگويند: «آي پنجاه ميليوني!»، چقدر بدش ميآيد؟ [/b]
در واقع ميفهمد که اين حرف توهين در حق اوست.
حالا که تکليف عشق حلال اما دنيوي معلوم شد،[b] ببينيد اگر کسي عشق به گناه و معصيت داشته باشد، چقدر پست و بيارزش است![/b]

در پايان چند آيه و روايت در اين زمينه تقديم ميشود:

امام حسين عليه السلام:
«الناسُ عبيدُ الدنيا و الدين لعق علي السنتهم يحوطونه مادرَّت معايشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَيّانون»
مردم بنده دنيا هستند
و دين لقلقه زبانشان است
[b]به گرد دين ميگردند مادامي كه دنيايشان در رفاه باشد[/b]،پس هنگامي كه به بلا آزمايش ميشوند دينداران كم ميشوند.

تحف العقول، ص 245.

«وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِی الْأَرْضِ یُضِلُّوكَ عَنْ سَبیلِ اللَّه » (انعام ـ116)
اگر از اكثر مردم روی زمین اطاعت كنی تو را از راه خدا منحرف و گمراه می سازند.
«وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا یَشْكُرُونَ » (بقره-243)
ولی اكثر مردم شكرگزار نیستند.
«وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُون » (اعراف-187)
ولی اكثر مردم نمی دانند.
«وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا یُؤْمِنُون » (هود/17)
ولی اكثرمردم ایمان نمی آورند.
«وَ ما أَكْثَرُ النَّاسِ وَ لَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنین » (یوسف – 103)
اكثر مردم هر چند تلاش كنی ایمان نمی آورند.
«فَأَبى أَكْثَرُ النَّاسِ إِلاَّ كُفُورا» (اسراء/89)
[b]اكثر مردم جز كفران و انكار حق كاری ندارند.

مگر نه اين است كه بشر در قرن 21 خود را در اوج بلوغ تمدني و عقلانيت ميداند؟!

اگر اين چنين است در كجاي تاريخ اين قدر قتل و غارت و فحشا و فساد و جنايت و تبعيض وجود داشته؟

بشر در قرن 21 آيا توحشش كمتر از قرون وسطي است؟
جنايات و فسادها و تبعيضها كه اين را نميگويد!!

دونالد ترامپ لطف فرمود و چهره واقعي آمريكا را نشان داد!

فسادهاي گسترده در نهادهاي بين المللي نظير فيفا و ... نشان از بيماري و فساد گسترده در سازمانهاي به اصطلاح متدن عصر مدرن دارد!

حق وتو و سازمان ملل كاريكاتوري مضحك از عدالت را ترسيم كرده!
صدها هزار نفر زن و كودك در يمن، افغانستان، سودان، عراق، سوريه، بوسني، نيجريه و ... به خاك و خون كشيده ميشوند حضرات مدافع خقوق بشر ككشان نميگزد!
چند نفر در پاريس كشته مي شوند در حملات تروريستي عالم را به سوگ مينشانند و...
مگر آنها آدم نيستند و ...؟

و مثالهاي بسيار متعدد ديگر ميتوان آورد كه مؤيد اين حديث گرانسنگ نبويست:

رسول خدا صلوات الله عليه و آله ميفرمايند:

«إنّی بعثت بین جاهلیّتین لاخراهما شر من اولهما؛

من بین دو جاهلیت مبعوث شدم که [b]جاهلیت دوم بسیار سختتر و مصیبت بارتر از جاهلیت اول است.[/b]»

(الامالی الشجری، ج ۲، ص ۲۷۷)
[/b]
برچسبها: آخرالزمان, ارزش انسان

منتظران ظهور...

ما را در سایت منتظران ظهور دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 179 تاريخ: يکشنبه 7 خرداد 1396 ساعت: 17:27

صفحه بندی