أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ یُسَلِّمُ عَلَى النِّسَاءِ وَ یَرْدُدْنَ عَلَیْهِ السَّلَامَ وَ کَانَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ یُسَلِّمُ عَلَى النِّسَاءِ وَ کَانَ یَکْرَهُ أَنْ یُسَلِّمَ عَلَى الشَّابَّةِ مِنْهُنَّ وَ یَقُولُ أَتَخَوَّفُ أَنْ یُعْجِبَنِی صَوْتُهَا فَیَدْخُلَ عَلَیَّ أَکْثَرُ مِمَّا أَطْلُبُ مِنَ الْأَجْرِ.
امام صادق عليه السلام:
رسول خدا صلوات الله عليه و آله به زنها سلام میکرد و جوابش را میدادند، و شیوه امیرالمؤمنین علی عليه السلام هم این بود که به زنها سلام میکرد و خوش نداشت که به زنهاى جوان سلام کند و میفرمود: میترسم صدايش مرا خوش آید، و زیادتر از آن اجرى که میجویم [گناه] به من رسد.
اصول كافي؛ ج4؛ ص 464
اميرالمؤمنين عليه السلام در زمان رسول خدا صلوات الله عليه و آله در سن جواني بودند.
توجه شود كه اميرالمؤمنين ابتدا سلام نميكردند به زنان جوان نه اينكه جواب سلام كه واجب است را ندهند!
منتظران ظهور...ما را در سایت منتظران ظهور دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 297